17 May 2013

Saya Nak Final :)

In The Name of Allah, Mosr Gracious, Most Merciful
Bismillahirrahmanirrahim.


hai kepada pembaca tegar blog ika . *cheewahh , bajet mcm ramai sangat jea stalk . ngee. sebenarnya, teruja nak update blog ni walaupun masa tak berapa nak cukup, siap dapat tugas jadi Baby Sitter Aneesa Maisarah lagi . nak tahu kenapa teruja ? sebab ika punya blog suda di naik taraf oleh cik Amira Hasbolah dan ini lah hasilnya .nampak lagi kiut miut kan . bukan ape, ika tak sempat nak buat semuanya , berikutan masa yang terhad . lagi lagi dah nak final untuk Penggal 2 ini . cuak nyaa :) ape pon , tengkiuu yaa cik Amira . loveyouu a lott ! ngeee :*



cerita pasal nak Final ni , sesiapa pun akan rasa ape yang ika rasa sekarang ni . nak pegi makan pun pikir dua tiga kali sebab takut masa tak cukup nak buat revision . HAHA . tapi kalau hal hal berkenaan tidur, bagi ika ! ngee , dua tiga hari ni rasa nak tidur jea . semangat pun kendurr . ngenggg . apakah ? okay , Shetonn Nirojimm barangkali . mohonn dilindungi Ya Allah :) persiapan untuk STPM Penggal 2 ni amatlah heavenn orang kata. Allahuu . perkara apa yang mudah untuk menjadikan sesuatu itu mudah kelak kan ? semua bermula dari usaha . ye tak ? kawan kawan kat Matriks semua dah lepas satu Zon . tinggal ika jea yang masih berada dalam Zon Bahaya .* ewahhh , takbole bla ! heee :D . Inshaallah , yang penting dah berusaha dan perlu berTawakal padaNya sahaja .

segala kesalahan yang dilakukan oleh diri ini harap dapat dimaafkan dan diampunkan sama ada ika perasan atau tidak kesalahan itu. manusia tidak pernah terlepas melakukan kesalahan . kepada yang ika pernah tersentuh atau tercuit , mohon diampunkan diri ini. kepada mereka yang ika pernah menunding jari serta membuat memek muka " ajak gado " , hehe , diharap tiada apa yang dipendam. dan kepada mereka yang ika perna terkasar bahasa serta melakukan segala hal yang agak menyentapkan hati masing masing, lagi sekali seribu kemaafan dipohon :)

kepada adik adik Junior STPM Penggal 1 , akak harap korang tak rasa rugi untuk melabur kan masa korang  kat STPM ni . sebab korang akan rasa rugi if korang lepaskan peluang yang ada ni . percayalah . belajar kat memane pun sama jea. mcm yang akak cakap di atas tadi . tak semua perkara itu mudah right ? meh akak cerita sedikit sebanyak pengalaman akak memula masuk Fom Six duluu . huhh . memang heaven gila . sebab ? kengkawan yang sekatil sebumbung dan seselimut dulu dah keluar dari dunia " baju sekola " sedangkan akak perlu kembali semula ke dunia ituu . rasa nak nangis teresak esak sambil pelok Cik Tedd ! *cengengg sangat , tapi bila difikir balik , dah rezeki Allah beri kat sini . dan percaya Allah itu Maha Adil. kat mana belajar pun , kita akan dapat apa yang kita nak kalau kita terima Qada'dan Qadar Nya . dgn sokongan family , akak teruskan tanpa menoleh dan membuat buta tuli dgn apa org kata . peduli apa kan ? fyi, akak dapat continue study in Diploma ape benda tahh . *lupaa . dekat Politeknik. tapi akak ignore benda tu , sebab akak rasa it will be waste my time ! yeahh , sekurang kurangnya korang ada 15 bulan dok Fokus belajar kat STPM ni daripada dok habiskan masa 3Tahun untuk dapatkan Diploma . dan lepastu , mesti dah malas nak continue Degree , tapi bagi akak sebenarnya benda tu takda masalah . kalau nak, semua benda kita bole buat right ? tapi sebab wang kos yang akan menimbun nimbun, yelaa , lepas Diploma 3tahun, then Degree pulaa . haaaa , kalau da ade kat Fom Six ni , takperlu nak dok pikir Hutang . paling paling bayar hutang bila sambung Degree jea nanti . kan ? dan perlu diingatkan wahai adik adik kuu sekaliann , belajar pun guna duit , tak ada yang free . kalau sekarang cikgu just mintak kite dua tiga ratus untuk bayar itu ini , jangan mengeluh sebab ,mereka yang duduk di Politeknik mahupun Univeristi lebih banyak menggunakan wang kos nyaa :) so, merancang itu perlu dan ketahuilah kebolehan kita kat mana yaa adik adik dan seterusnya berTawakal pada Allah . Inshaallah kita boleh :) buktikan kat semua orang yang taraf STPM bukan low low punyaa , kena bukak minda orang orang yang tak tahu apa apa tentang STPM ni :)
okayy , fullstop !


ayah, ibu, cikgu, doakan kami 4flat :)

banyak pulak membebel kali ni . yela , lame dah tak update . sesiape yang dah mula bosan tu dah boleh close tab kat Google korang . hoho

---------------------------------------------------------------------------------------

background music ni pun kekadang buat ika rasa nak tidur, tapi kene pulak dengan mood yang rasa out of service ni. ika mula perasan, setiap kali ika nak exam, mesti ada sesuatu dugaan yang mencabar diri ika . dan ika percaya Allah nak menguji. walau ika diam , sebenarnya kekuatan diri mula kendur. namun, masih ada kawan kawan dan juga Emak yang sentiasa memberi semangat . bila time mcm ni, kawan kawan yang ada di sisi bagi semangat. dan Emak ? dia dapat rasa apa ika rasa walau sebenarnya ika diam seribu bahasa sejak balik rumah semalam . *ika duduk ruma abang dalam seminggu yang lepas.
dan pagi tadi, Emak datang dekat ika yang tetiba rajin nak buat Breakfast pepagi . ngee . dan dia kata 
" teruskan apa yang dirancang, dan jangan menoleh kepada apa yang datang , tolak ketepi soal itu dulu, dan lupakan sebentar, sebab Allah kan Maha Penyanyang .dia akan beri yang terbaik. sekarang, fokus pada apa yang perlu dahulu :) " syukur alhamdulilah , mula rasa tenang sebab Emak mula faham segalanya. 


xoxo. syafiqa
publish !

No comments: